środa, 23 wrzesień 2020
wtorek, 13 luty 2018 16:13

Outsourcing usług logistycznych i kompleksowość usług

W dobie wysokiej konkurencji oraz ciągłego dążenia do optymalizacji kosztowej outsourcing zyskuje coraz większe znaczenie. Jest to także efekt wzrostu zaufania do podmiotów świadczących takie usługi. Dotyczy to także branży logistycznej. Coraz więcej producentów i dystrybutorów decyduje się na outsourcing, a tym samym powierza swoje produkty w ręce operatora logistycznego. Sukces tego rozwiązania opiera się przede wszystkim na bliskiej współpracy, a co najważniejsze, na wzajemnym zaufaniu. Poza tym rosnące wymagania konsumentów po części wymuszają na producentach i dystrybutorach produktów spożywczych poszukiwania coraz nowszych rozwiązań, w tym również logistycznych, tak aby towar, który trafia na sklepową półkę, był zawsze świeży i najwyższej jakości.

Powierzając swój towar w ręce operatora logistycznego producenci i dystrybutorzy mogą skupić się na swojej kluczowej działalności. Oddając logistykę w ręce ekspertów nie muszą bezpośrednio nadzorować każdego etapu drogi produktu „z farmy na widelec”. To zadanie przejmuje właśnie firma logistyczna, która gwarantuje zapewnienie odpowiednich warunków transportowych czy magazynowych. Warunki termiczne, w jakich przebywają artykuły spożywcze na każdym etapie swojej drogi (od producenta do konsumenta), muszą być zgodne z obowiązującymi w Polsce i krajach UE przepisami prawa żywnościowego. Temperatura warunków transportu musi być stale monitorowana oraz audytowana od chwili odbioru od klienta, poprzez cały okres składowania i transportowania, aż do drzwi odbiorcy. Dla bezpieczeństwa żywności świeżej kluczowe jest utrzymywanie ciągłości właściwych warunków temperaturowych w trakcie jej przechowywania i transportowania, szczególnie w przypadku świeżego mięsa czy ryb, wymagających obniżonej temperatury z uwagi na swoje właściwości. Liczy się także czas dostawy, gdyż produkty świeże mają z reguły dość krótki termin przydatności do spożycia. W przypadku nieprzyjęcia dostawy przez odbiorcę, towary nadają się właściwie do utylizacji. Fresh Logistics Polska jako kompleksowy operator logistyczny jest gwarantem bezpieczeństwa transportowanych i magazynowanych towarów. Zadaniem Fresh Logistics Polska jest właśnie dostarczanie rozwiązań w zakresie transportu krajowego i międzynarodowego, a także magazynowania produktów świeżych wymagających kontrolowanej temperatury w całym łańcuchu dostaw. Jako prekursor na polskim rynku firma wypracowała „know-how” dotyczący obsługi logistycznej, stając się tym samym liderem na rynku usług logistycznych produktów świeżych. Dzięki rozbudowanej sieci własnych oddziałów zlokalizowanych w strategicznych miejscach, szybko i skutecznie realizuje dostawy do odbiorców na terenie Polski, a poprzez współpracę z zagranicznymi partnerami, także na terenie całej Europy. Fresh Logistics Polska oferuje szeroki wachlarz zakresów temperatur, pozwalający na transport wszelkich produktów spożywczych:
• od +2° C do +6° C dla produktów świeżych,
• od 0° C do +2° C dla produktów ultra świeżych (świeże mięso i ryby),
• od -18° C do -23° C dla produktów mrożonych, a także dla obsługi magazynowej produktów świeżych w temperaturze kontrolowanej od +2° C do +6° C.

Ultra świeżość w logistyce
Rynek produktów świeżych, zwłaszcza z branży mięsnej i rybnej, to kategoria szczególna i niezmiernie wymagająca. Głównym powodem jest krótka data przydatności do spożycia (często zamykająca się w okresie do 7 dni od daty produkcji), szybka rotacja oraz restrykcyjne wymagania temperaturowe dotyczące każdego etapu cyklu żywotności produktu. Tę restrykcyjność odnoszącą się do czasu oraz jakości bardzo często porównuje się z wymogami branży automotive. Logistyka produktów ultra świeżych wymaga specjalistycznej wiedzy oraz odpowiedniego wyposażenia – zarówno taboru jak i magazynów. Fresh Logistics Polska właśnie dlatego w 2013 roku wprowadził na rynek usługę logistyczną transportu drobnicowego, skierowaną ku produktom świeżym z sektora ryb i mięsa. Dostawy realizowane są w kontrolowanej temperaturze 0° C do +2° C poprzez sieć własnych oddziałów przez 7 dni w tygodniu. Doświadczenie nabyte podczas wieloletniej współpracy z klientami w ramach logistyki produktów świeżych, pozwoliło na skonstruowanie uszytej na potrzeby producentów usługi w temperaturze zapewniającej bezpieczeństwo produktom mięsnym oraz rybnym. System drobnicowy jaki Fresh Logistics proponuje klientom, pozwala na dostarczanie małych ilości towaru do odbiorców na terenie całego kraju już następnego dnia po odbiorze w zakładzie produkcyjnym. Dostawy składające się z jednej lub kilku palet, zwłaszcza do punktów odległych geograficznie od zakładu, to trudny do obsłużenia wolumen. Jeśli do małych ilości dodamy jeszcze oczekiwanie odbiorców, aby dostawy realizowane były codziennie, na wskazane okna godzinowe, proces logistyczny okazuje się być prawdziwą łamigłówką, do tego kosztowną. Producenci przyznają, że są to ograniczenia, które czasami negatywnie wpływają na decyzje o podjęciu współpracy z siecią lub hurtownią. To trudne zadanie bierze na siebie Fresh Logistics. Serwis Ultra świadczony jest obecnie 7 dni w tygodniu. Firma dostarcza przesyłki do odbiorców sieciowych oraz hurtowych na awizacje godzinowe, również w godzinach nocnych. Towar odebrany z zakładu produkcyjnego dowożony jest do odbiorców w kolejnym dniu, niezależnie od lokalizacji w kraju.

Dobry partner w dostawach do wymagających odbiorców
Producenci często opierają się na własnych zasobach, bojąc się utraty kontroli nad procesem i niechętnie korzystają z outsourcingu usług. Rynek jednak coraz częściej wymusza na dostawcach coraz mniejsze i częstsze wolumeny w dostawach, co powoduje wzrost trudności planowania dystrybucji i większe koszty logistyczne. Także odbiorcy chcąc utrzymywać przewagę konkurencyjną stawiają coraz większe wymagania swoim dostawcom, oczekując częstszych dostaw mniejszych ilości towaru. Z jednej stronnych chcąc dostarczać jak najświeższy towar dla swoich klientów, z drugiej strony ograniczając koszty utrzymywania wyższych zapasów i tym samym zmniejszając koszty. Produkty świeże, szczególnie z ultra krótkim terminem przydatności do spożycia, wiążą się także z ryzykiem utylizacji, w przypadku niesprzedania ich na czas. Również to ryzyko odbiorcy chcą zminimalizować. Kolejnym aspektem są restrykcyjne wymogi realizacji dostaw do odbiorców na konkretną godzinę. Szczególnie duże magazyny sieci handlowych oczekują dostaw realizowanych w ustalonych oknach awizacyjnych. Brak dostawy w określonym czasie praktycznie powoduje odrzucenie dostawy. Również wymagania konsumentów rosną. Chcemy jak najświeższych produktów na naszych stołach, dostępnych w każdej chwili w naszym ulubionym sklepie. Fresh Logistics Polska przygotowuje projekty szyte na miarę dla wymagających klientów oraz wspomaga ich w różnego rodzaju akcjach promocyjnych. Stąd w zakresie oferowanych usług jest zarówno transport realizowany w systemie drobnicowym jak i całopojazdowym, co z punktu widzenia obsługi dużych odbiorców jest kluczowe. Firma posiada wyspecjalizowaną flotę, magazyny oraz procedury zapewniające osiągnięcie oczekiwanych parametrów w dystrybucji do odbiorców. Wyspecjalizowana kadra firmy jest w ciągłym dialogu z producentami oraz ich odbiorcami, aby w pełni odpowiadać na potrzeby rynku i dopasowywać usługę do realnych oczekiwań. Wielu producentów, którzy zdecydowali się skorzystać z usług Fresh Logistics Polska, rozwinęło współpracę z odbiorcami mogąc zaoferować im skuteczny serwis dostaw zgodny z ich wymaganiami.

Nie tylko transport
Usługi Fresh Logistics Polska to również usługa składowania, konfekcjonowania i serwisy dodatkowe. Firma oferuje ponad 44.000 m2 powierzchni magazynowej, w której utrzymywana jest kontrolowana temperatura. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym firma jest w stanie zagwarantować klientom pełne bezpieczeństwo i kontrolę produktu w całym łańcuchu logistycznym. Oferuje także projekty magazynowania pod konkretne oczekiwania: przygotowanie standów, etykietowanie, przepakowywanie towaru. Fresh Logistics dokłada wszelkich starań, aby klient i jego kontrahenci byli zadowoleni z jakości dostarczanego produktu. Dzięki pracy, wykonywanej w naszych magazynach klienci mogą skoncentrować się na podstawowej działalności, nie tracąc kontroli nad sferą logistyki. Outsourcing usług logistycznych pozwala im realnie wpływać na koszty magazynowania oraz transportu, podejmować działania optymalizacyjne oraz realizować założenia jakościowe. Tym samym mając bezpośredni wpływ na postrzeganie i kreowanie swojej marki na rynku i zachowanie jej konkurencyjności poprzez świadome wykorzystanie narzędzi logistyki.

Cała Europa w naszym zasięgu
Polscy konsumenci poszukują nowych smaków i nowych produktów. Stąd coraz bardziej na znaczeniu zyskuje międzynarodowy transport produktów świeżych. Włoskie czy hiszpańskie wędliny, francuskie sery czy holenderska wołowina. To są produkty, których konsumenci szukają coraz częściej, także w sklepach sieciowych. Na znaczeniu rośnie również eksport polskich produktów do Niemiec, Holandii czy Wielkiej Brytanii. Polacy osiedlający się za granicą szukają polskich produktów w zagranicznych sklepach. Fresh Logistics oferuje usługi transportu międzynarodowego w kontrolowanej temperaturze na terenie całej Europy w transporcie drobnicowym i całopojazdowym. Usługa realizowana jest w Czechach, krajach Bałtyckich i na Ukrainie w ramach spółek Grupy Raben. Dzięki przynależności do European Food Network i sieci 15 zaufanych partnerów, Fresh Logistics Polska realizuje dostawy także do 34 krajów Europy. Wiarygodność i ciągłość działania, dbałość o najwyższe standardy i jakość świadczonych usług, a także wysokie standardy procesów, to elementy wspólne dla działania Fresh Logistics oraz partnerów z European Food Network. Dlatego współpraca w ramach sieci EFN zacieśnia się coraz bardziej, pozwalając na dostawę przesyłek międzynarodowych w systemie drobnicowym, nawet w ciągu 24 godzin w przypadku Niemiec.

Lepiej każdego dnia
Fresh Logistics Polska to codzienne dążenie do doskonałości. Dlatego firma realizuje program Better Every Day, którego celem jest ciągłe doskonalenie procesów. Każdego dnia zaangażowany zespół pracuje nad ich usprawnianiem i dostosowaniem do aktualnych wymogów klientów i odbiorców. Wynikiem tego działania jest realizacja wysokiej jakości usług. Efektem programu jest budowanie przewagi konkurencyjnej klientów Fresh Logistics Polska, poprzez efektywność kosztową, wysoką jakość świadczonych usług i przyjazną obsługę.Outsourcing uslug logistycznych 2

 

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.

Najlepsi dostawcy i producenci maszyn, przypraw, chemii przemysłowej i opakowań zamieszczają swoje reklamy na naszych łamach. Firma WOMAT zajmuje się również kompleksową obsługą medialną i reklamową podmiotów gospodarczych. Zapewniamy wykonanie zlecenia - od projektu do ostatecznej realizacji.

Newsletter

Najważniejsze informacje Cie nie ominą...

Nie spamujemy, też nie lubimy spamu....

Please publish modules in offcanvas position.